„Lekarz ci tego nie powie” Max Skittle

 

Tytuł: „Lekarz ci tego nie powie”

Autor: Max Skittle

Wydawnictwo: Muza

Gatunek: Literatura faktu

Seria: Nie

Premiera: 13 stycznia 2021

Ocena: 5/10

 


 

Gdy słyszę słowa „lekarz”, „badania”, „NFZ” czy „wizyta u specjalisty” włosy stają mi dęba i nawet najlepszy humor nie ma z nimi szans. „Lekarz ci tego nie powie” to swego rodzaju dziennik lekarza rodzinnego. Nastawiłam się na odkrycie odpowiedzi na najbardziej nurtujące mnie, jako pacjenta pytania. Trzeba pamiętać jednak, że jest to książka pisana przez Brytyjczyka, a co za tym idzie, ni jak się ona ma do naszych realiów. No bo czy u nas istnieje coś takiego, jak narzucone dziesięciu minut na każdego pacjenta? Chciałabym. Książka napisana jest z humorem, jednak wywody autora momentami bardzo się ciągną, a wydają mi się mało znaczące. Pod koniec brnęłam przez nią, co przełożyło się na moje ogólne wrażenia. Z jednej strony rozumiem, że pojawienie się dziecka może wpłynąć na pracę, jaką się wykonuje (chociażby niewyspanie, brak koncentracji) ale ilość wzmianek o dziecięcej kupie była dla mnie przesadzą – wszyscy wiemy, chociażby  z grubsza, jak działa noworodek.

Rozczarowanie to może za duże słowo, ale z pewnością liczyłam na więcej ciekawych przykładów i mniej prywaty. 

 

Za książkę dziękuję:


 

Komentarze