„Przystanek Toskania” Katarzyna Janus

 

Tytuł: „Przystanek Toskania”

Autor: Katarzyna Janus

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: Literatura obyczajowa, romans

Seria: Nie

Premiera: 25 stycznia 2023

Ocena: 6/10

 


 

Julię porzuca mąż. Kobieta stawia wszystko na jedną kartę i postanawia spełnić swoje marzenie – zamieszkać w Toskanii. Zanim to jednak nastąpi, Julia wyjeżdża do Włoch jako pielęgniarka. Na jej drodze stają różni mężczyźni, ale czy któryś z nich to ten jedyny?

 

Z tą książką miałam tak, jak ze słonym karmelem. Lubię karmel, ale nie słony. Fają częścią tej historii był otaczający bohaterkę świat. Włoskie uliczki czy opisy jedzenia robiły świetny klimat. Sama droga Julii do spełnienia marzenia o Toskanii również była ciekawa i chętnie zgłębiałam wątek jej pracy. Co więc mnie trochę raziło? Relacje Julii z mężczyznami. To właśnie było tym słonym smakiem, na pysznym słodkim karmelu. Ja wiem, że miłość na całe życie prawie nigdy nie zdarza się od pierwszego partnera, ale tu czułam przesyt i chaos wywołany niezdecydowaniem bohaterki. Zawodowa strona Julii bardzo przypadła mi do gustu i chętnie poznałabym więcej sytuacji dziejących się z nią w tej właśnie roli. Co do zakończenia, nie spodziewałam się takiego obrotu spraw. Przez chwilę mnie zaskoczyło, a potem stwierdziłam, że przecież nie mogło być inaczej.

 

Współpraca z wydawnictwem


 

Komentarze