„Taką sobie ciebie wymarzyłem” Magdalena Krauze

 

RECENZJA PATRONACKA

 

Tytuł: „Taką sobie ciebie wymarzyłem”

Autor: Magdalena Krauze

Wydawnictwo: Mięta

Gatunek: Literatura obyczajowa

Seria: Nie

Premiera: 26 kwietnia 2023

Ocena: 10/10

 


Aleksander, dorastając wiele przeszedł, jednak to go nie złamało i dziś dobrze mu się wiedzie. Do szczęścia potrzebna mu jest tylko kobieta, z którą będzie dzielił spokojne życie. Monika właśnie rozstała się z Aleksandrem, bo oczekuje od faceta, że ten będzie jej niegrzecznym chłopcem spełniającym wszystkie zachcianki. Pewnego dnia na jego progu pojawia się siostra Moniki, Pola wraz z kilkuletnim chłopcem. Co ją sprowadza? I komu los pokrzyżuje życiowe plany?

 


Autorka w swoich książkach porusza często trudne tematy, ubrane w życie bohaterów danej historii. Kilka razy czytając jej książkę, zdarzyło mi się wykrzyknąć „Ej! To przecież o mnie!” lub „Sama byłam w takiej sytuacji!”. Tym razem również utożsamiam się z niektórymi wątkami historii. Ale! Wróćmy do bohaterów i ich przeżyć, w końcu to oni grają tu pierwsze skrzypce. Zacznijmy od rodzynka, czyli Aleksandra, który jest idealną przystanią dla kobiety oczekującej stabilności, spokoju i miłości. Następnie Monika, która od samego początku wywoływała we mnie niechęć i z każdym rozdziałem tylko umacniałam się w moim uczuciu. No i na koniec Pola, która w swojej dobroci i poświęceniu dla innych, zatraciła siebie. Książka opowiada o miłości, zdradzie, trudnych wydarzeniach z przeszłości, ale również o wyrachowaniu i przypadku. Miło było patrzeć na relacje między bohaterami, czy na rodzące się uczucie. Można by przypuszczać, że to książka lekka i przyjemna. Otóż nie. Muszę przyznać, że pod koniec książki pojawiły się łzy i ściśnięte gardło. Ta książka jest jak życie. Czasem sypnie miłością, czasem podłoży nogę, a jeszcze innym razem powie stanowcze dość. Dla mnie to kolejna przygoda, którą zapamiętam na długo.

 

Współpraca patronacka z wydawnictwem oraz autorką.


 

Komentarze