„Dwunasty” Aldona Reich

 

Tytuł: „Dwunasty”

Autor: Aldona Reich

Wydawnictwo: Vectra

Gatunek: Kryminał

Seria: Nie

Premiera: 6 grudnia 2023

Ocena: 8/10

 


 

W Wigilię dochodzi w Zielonej Górze do serii tajemniczych zbrodni. Ofiary wyglądają na przypadkowe – lekarz, recydywista, prywatny przedsiębiorca, księgowa… Czas ucieka, ofiar przybywa, a wszystko wskazuje na dwanaście wigilijnych potraw. Gdy komisarz Kmita i sierżant Eliasz usiłują rozwiązać sprawę, tropy prowadzą ich w struktury policji i prokuratury.

 

Dwanaście wigilijnych potraw to dla wielu magia świąt, dobre jedzenie, biesiada z rodziną i ogólna radość. Dla tajemniczego mordercy to liczba ludzi, którzy w stracą życie. Co nim kieruje? Jaki ma w tym powód? Jak wybiera ofiary? Sama chciałam szybko poznać odpowiedzi na te pytania, dlatego pochłonęłam tę historię, jak pierogi u babci. Trup, za trupem pojawiał się, jak dokładki na wigilijnym stole, a akcja nie zwalniała tempa. Bardzo podobało mi się urozmaicenie zbrodni, każda ofiara to inny sposób zgonu, co naprawdę jeszcze bardziej podbiło frajdę z czytania. Zakończenie i rozwiązanie całej sprawy wywołało u mnie mieszane uczucia… Ja rozumiałam pobudki sprawcy! Każdego szkoda, ale tych ofiar jakby mniej… Co ta książka ze mną zrobiła?! „Dwunasty” to świetni i dynamiczny kryminał osadzony w wigilijny dzień i pokazujący, że to nie tylko magiczny i radosny czas. 

 

Współpraca z wydawnictwem i autorką


 

Komentarze