„Wybranki” Jean-Christophe Grangé

 

Tytuł: „Wybranki”

Autor: Jean-Christophe Grangé

Wydawnictwo: Sonia Draga

Gatunek: Kryminał

Seria: Nie

Premiera: 8 listopada 2023

Ocena: 7/10

 


 

Piękne i beztroskie Wybranki, wielkie damy III Rzeszy, spotykają się popołudniami w berlińskim hotelu Adlon. Rozmawiają i sączą szampana, podczas gdy Europa stoi nad przepaścią w przededniu II wojny światowej. Te bogate i piękne kobiety jeszcze nie wiedzą, że są na celowniku mordercy. Śledztwo prowadzi trójka niepasujących do siebie ludzi, dzieli ich wszystko, a łączy jedno – trop Potwora.

 

Sięgając po tę książkę, miałam mieszane uczucia. Z jednej strony ciekawiła mnie historia mordercy sięgającego po damy III Rzeszy, a z drugiej tematy wojenne staram się unikać ze względu na ich realne okrucieństwo. Po skończeniu lektury moje odczucia się nie zmieniły. Cieszę się, że zgłębiłam tajemnicę, kto i dlaczego zabijał, jednak zło wojenne i absurdalnie niedorzeczne poglądy, jakie wtedy panowały, mocno mnie przytłoczyło. Dziś nie do pomyślenia jest, byśmy rodziły jedno dziecko dla np. prezydenta. Nie mówiąc o przymusowej kastracji czy sterylizacji wątpliwymi metodami i wielu innych sytuacjach, które przemilczę. Jeśli chodzi o wątek śledztwa i morderstw to ni ma na co narzekać. Tak więc książka dostarczyła mi nie tylko rozrywki, jakiej przeważnie szuka się w beletrystyce, ale też ogromu zła, jakie jest w stanie wyrządzić tylko człowiek.

 

Współpraca z wydawnictwem


 

 

Komentarze