„Ted Bundy. Umysł mordercy” Max Czornyj

 

Tytuł: „Ted Bundy. Umysł mordercy”

Autor: Max Czornyj

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: Biografia

Seria: Filia na faktach

Premiera: 13 marca 2024

Ocena: 10/10

 


 

Ted Bundy – to nazwisko zna wielu, a jego czyny wstrząsnęły światem. Najsłynniejszy morderca, który w latach 1974-1978 zabił wiele (przyznał się do trzydziestu, ale prawdziwa liczba jest nieznana) młodych kobiet. Ta książka pozwoli nam dokładnej poznać człowieka, który dopuścił się tych brutalnych rzeczy i wyrządził tyle zła. Znacie to uczucie, gdzie coś jest jednocześnie zaletą i wadą? Ja tak miałam z narracją pierwszoosobową tej książki. Z jednej strony nie pasowało mi, że ktoś wchodzi „w nie swoje buty”, a z drugiej to się genialnie czytało. I po moich wewnętrznych bataliach doszłam do wniosku, że jednak ta narracja dodawała całej historii realności. Wracając do książki, to nie jest ona dla każdego. Tyle bólu, cierpienia, brutalności i niesprawiedliwości w jednym miejscu dawno nie widziałam. Przerażające jest to, że Budy był normalnym człowiekiem, takim jak ja, czy Ty, a stał się bezwzględnym mordercą zapatrzonym w siebie i woje potrzeby. Najbardziej kreatywny umysł nie jest w stanie się równać z życiem i jego scenariuszami. Książkę się pochłania z zapartym tchem, niedowierzaniem i strachem. Na co dzień nikt z nas nie myśli o niebezpieczeństwie, jakie może nas spotkać z rąk drugiego człowieka, bo to się dzieje gdzieś tam, na świecie, w telewizji, a nie u nas, nie w moim życiu. Ale czy na pewno? Historia tego człowieka jest fascynująca pod względem działania jego umysłu i przerażająca, gdy przechodził on do czynów.

 

Współpraca z wydawnictwem


 

Komentarze