„Era” Kamil Piechura

 

Tytuł: „Era”

Autor: Kamil Piechura

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: Thriller, kryminał

Seria: Nie

Premiera: 24 kwietnia 2024

Ocena: 9/10


 

Targi technologiczne w Hanowerze to dla Oliwiera i jego zespołu niepowtarzalna szansa, by zaprezentować swoje dzieło – tysiące linii komputerowego kodu, które mogą się równać z ludzką kreatywnością. Sytuacja się zmienia, gdy ginie członek zespołu, a makabryczne wideo pojawia się w sieci. Kto lub co chce zaszkodzić zespołowi?

 

Sztuczna inteligencja pozwala nam się rozerwać, chociażby poprzez tworzenie grafik na podstawie podanych przez nas opisów. Wykorzystywana jest w szczytnych celach, pomaga przełamywać nowe bariery. Ale czy myśleliście kiedyś, że może stać się zagrożeniem dla nas ludzi? Czytając opis tej książki od razu na myśl nasunął mi się film „Ja, robot”, gdzie roboty stworzone dla ludzi okazały się ich zgubą. Chciałam się przekonać, czy tym razem będzie podobnie i przepadłam! Historia okazała się bardzo wciągająca a mieszanka umiejętności Ery i ludzkich pragnień stała się niebezpieczną bronią. No bo pomyśl, ile otacza cię urządzeń, którymi jest w stanie kierować coś lub ktoś bez twojej wiedzy? No i najważniejsze, ile z tego można wyciągnąć informacji o tobie i w jakim celu ich użyć? Zakończenie natomiast bardzo mnie zaskoczyło, co jest na duży plus.

 

Współpraca z wydawnictwem


 

Komentarze