"Dziewczyna, którą znałaś" Nicola Rayner


Tytuł: „Dziewczyna, którą znałaś”
Autor: Nicola Rayner
Wydawnictwo: WAB
Gatunek: Kryminał, Sensacja, Thriller
Premiera: 26 luty 2020
Ocena: 10/10





FABUŁA

George Bell zawsze miał opinię kobieciarza, jego żona Alice zawsze miała wrażenie, że byłych kobiet męża ciągle nad nią wisi. Gdy pewnego dnia Alice wraca pociągiem do domu, widzi kobietę, która niesamowicie przypomina dziewczynę Georga sprzed lat. Byli parą na studiach, jednak Ruth zaginęła jeszcze przed ich zakończeniem w wieczór po balu studenckim. Alice zaczyna węszyć i odkrywa, że mąż nie jest z nią szczery, a tajemnica wisi w powietrzu. Co odkryje Alice? Co stało się lata temu?



Nie pamiętam, kiedy ostatnio książka podobała mi się tak bardzo, jak ta. Z pewnością odkąd prowadzę ocenę przeczytanych książek, jest to pierwsza pozycja z dziesiątką. Fabuła zaczyna się spokojnie i przyznam, że myślałam, iż będzie to coś w stylu książek B.A. Paris, jednak po pewnym czasie zupełnie zmieniłam zdanie. Akcja dzieje się na przełomie ubiegłego i obecnego wieku oraz w roku 2016. Poznajemy Alice, żonę Georga, Ruth – zaginioną dziewczynę, Naomi, jej siostrę, oraz Kat przyjaciółkę Ruth. To właśnie ich oczami poznajemy wydarzenia ze studenckich lat i życie, jakie wiodą obecnie. Książka z każdym rozdziałem pozostawiała coraz więcej pytań, zagadek i domysłów. Pewnych rzeczy domyśliłam się sama, część mnie zaskoczyła, jednak cały czas śledziłam wydarzenia z zapartym tchem. Końcowe rozdziały po prostu ociekały napięciem i w miarę jak poznawałam kolejne szczegóły, chciałam krzyczeć: Jak to??. Zakończenie bolało, bo moja ciekawość nie została zaspokojona, jednak domyślam się, że taki był zamysł autorki. Polecam miłośnikom thrillera, tajemnic i zagadek. Książa kupiła moje serce i mam nadzieję, że takich perełek pojawi się znaczne więcej. 


Za książkę dziękuję:
 

Komentarze