"Złowrogie niebo" Alex Kava

 

Tytuł: „Złowrogie niebo”

Autor: Alex Kava

Wydawnictwo: HarperCollins

Gatunek: Kryminał, Sensacja, Thriller

Premiera: 25 czerwca 2020

Ocena: 7/10

 


 

 

FABUŁA

Frankie wczesnym porankiem prowadzi wideo rozmowę ze swoim współpracownikiem Taylerem. Kobieta jest poirytowana wczesną porą i nie zwraca większej uwagi na otoczenie na ekranie swojego telefonu. Nagle staje się świadkiem morderstwa, świadkiem, którego widzieli mordercy, co wydaje na Frankie wyrok śmierci.

Kobieta prosi o pomoc i schronienie przyjaciółkę z dzieciństwa. Wyrusza w drogę obezwładniona strachem o swoje życie i nadzieją na pomoc. Nie wie, że nie tylko ścigający ją mężczyźni są dla niej śmiertelnym zagrożeniem.

 

„Złowrogie niebo” to piąta część cyku „Rydel Creed” i przyznam, że momentami brakowało mi znajomości poprzednich tomów. Mimo że historia to odrębny temat, to jednak nieznajomość przeszłości postaci lekko mi doskwierała. Historie podzieliłabym na dwa wątki . Pierwszy to Frankie, która stała się świadkiem morderstwa i musi uciekać przed podzieleniem losu ofiary, oraz drugi, czyli tornada szalejące na terenie Alabamy. Chociaż pierwszy wątek jest tym głównym, mnie zdecydowanie bardziej zafascynowała matka natura. Niesamowite jak silny i niebezpieczny potrafi być jej wietrzny i to, że do dziś mimo całej technologii nie można ich przewidzieć. Książkę czyta się szybko – chociaż  mi zajęła tydzień, ale to inna historia – a krótkie rozdziały pozwalają odnaleźć się w wydarzeniach. Do tej pory czytałam jedną książkę autorki i to ponowne spotkanie po latach wzbudziło we mnie chęć zgłębienia jej dzieł. 

 

Za książkę dziękuję:


 

Komentarze