"Cios kończący" Mariusz Czubaj

 

Tytuł: „Cios kończący”

Autor: Mariusz Czubaj

Wydawnictwo: WAB

Gatunek: Kryminał, Sensacja

Premiera 16 września 2020

Ocena: 8/10

 


 

 

FABUŁA

Rudolf Heinz to emerytowany policjant, który powoli wychodzi z dołka. Pewnego dnia zostaje poproszony o pomoc w śledztwie w sprawie morderstwa na Śląsku. Były komisarz wplątuje się w grę, która łączy się z serią zaginięć i zabójstw. Czy były komisarz rozwiąże sprawę? Czy może przypieczętuje swój los?

 


„Cios kończący” po trzynastu latach zamyka serię „Polski psychopata”. Ale! Nie trzeba znać poprzednich tomów, by raczyć się tą lekturą. Książka napisana jest tak, by czytelnik nie doświadczył uczucia, że czegoś nie wie, coś go ominęło i w ogóle co ja tutaj robię.

Sama fabuła fajna, nie ma tu co prawda emocji jak na wyprzedaży książek, ale to nie znaczy, że nie jestem zadowolona z lektury. Morderstwa dokonywane przez tajemniczą postać, zabójstwo młodej dziewczyny i były komisarz, który próbuje otrząsnąć się z letargu to fajne i ciekawe wątki. Oczywiście nie nylony książki, gdyby główny bohater nie wpadł na ślady, tropy i dowody, które wpakują go w tarapaty.  Osobiście czytałam jeszcze poprzedni tom serii „Dziewczyna z zapalniczką” i chociaż czytałam go dwa lata temu, pamiętam, że mi się podobał. Akcja książki rozgrywa się na Śląsku, a dokładniej w Katowicach, więc można powiedzieć, tuż za rogiem. Będę miło wspominać tę książkę i niewykluczone, że sięgnę po poprzednie tomy z przygodami Rudolfa Heinza.

 

Za książkę dziękuję:


 

Komentarze