„Jak umieramy” Ronald Schulz

 

Tytuł: „Jak umieramy”

Autor: Ronald Schulz

Wydawnictwo: Muza

Gatunek: Literatura faktu

Premiera: 21 października 2020

Seria: Nie

Ocena: 5/10

 


 

 

Co powinniśmy wiedzieć o śmierci? Jakie sygnały daje nam ciało i jak się zmienia na kilka dni przed śmiercią? Na te i wiele innych pytań odpowiedź znajdziemy w książce „Jak umieramy”. Śmierć jest wszędzie, otacza nas, co sekundę gdzieś na świecie umiera dwoje ludzi, a mimo to umieranie jest tematem tabu. „To mnie nie dotyczy”, „To nie moja sprawa”, „Nie chcę o tym mówić” – do czasu. W końcu i o nas śmierć sobie przypomni, czy to poprzez śmierć znajomego, sąsiada, kogoś z rodziny czy też o nas samych. I właśnie ta książka konfrontuje nas z diagnozą: śmierć. Co wtedy czujemy? Czego powinniśmy dopilnować? Jak ta informacja nas zmienia?

Książka podzielona jest na trzy główne etapy: Umieranie, Śmierć, Żałoba. Z każdego rozdziału można dowiedzieć się czegoś ciekawego i ważnego. To książka, która pozwoli oswoić się z tematem i może nawet pokaże jak zachować się w towarzystwie umierającej osoby. Dla mnie dużym minusem było zwracanie się autora do czytelnika, jakby ten był śmiertelnie chory. Działało to na mnie przygnębiająco, przez co kilka razy miałam ochotę odłożyć książkę. Już sama tematyka jest trudna, nie trzeba od razu wyobrażać sobie samego siebie na szpitalnym łóżku wśród aparatury walczącego o każdy oddech. To zdecydowanie mnie od tej książki odrzucało. Książka raczej nie dla osób wrażliwych. 

 

Za książkę dziękuję:


 

Komentarze