„Szóstka” Przemysław Kowalewski

 

Tytuł: „Szóstka”

Autor: Przemysław Kowalewski

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: Kryminał

Seria: Mroczna strona

Premiera: 20 września 2023

Ocena: 6/10

 


Szczecin, grudzień 1967 roku. Miastem wstrząsa
potężna katastrofa tramwajowa popularnej szóstki. Ginie kilkanaście osób, a setki są ranne. Dzień po wydarzeniu pojawia się informacja, że to nie był wypadek. Minister spraw wewnętrznych zleca śledztwo tajnej grupie śledczych. Są jednak i oni – którzy nie chcą, by prawda wyszła na jaw.

 

Jeszcze niedawno poznawałam głównych bohaterów w „Koźle”, a tu już ponowne spotkanie. Muszę zaznaczyć na wstępie, że autor wykorzystał prawdziwe archiwalne materiały o wypadku tramwajowej szóstki z 1967 roku oraz przytoczył wypowiedzi motorniczej. Taka ciekawostka. Jeśli mam być szczera, to śledztwo w poprzedniej książce podobało mi się bardziej. Chyba brak mi tu doktorka. Za to katastrofa i jej tajemnica intrygowała od początku. No i ten klimat tamtych czasów, jest świetnie oddany, więc nawet osoba, która nie miała okazji go doświadczyć, czuje się, jakby była jego częścią. Czasem łapałam się za głowę, bo to, co kiedyś było normą, chociażby palenie dosłownie wszędzie, czy picie w pracy, dziś jest nie do pomyślenia. Co do fabuły to nie było większych zaskoczeń, a całość odbieram pozytywnie.

 

Współpraca z wydawnictwem


 

Komentarze