"Piękne życie" Shauna Niequist

Autor: Shauna Niequist
Wydawnictwo: Znak
Liczba stron: 234





„Piękne życie” zapo­wia­dało się na lekką książkę o prze­my­śle­niach samej autorki, która ma za wiele na gło­wie i posta­na­wia prze­me­blo­wać swoje życie. Oka­zało się, że jest to jed­nak zupeł­nie coś innego, to książka w rodzaju ducho­wego prze­wod­nika, skła­nia­jąca nasz mózg do wysiłku i reflek­sji. Mimo wszystko, prze­czy­ta­łam ją i było to dla mnie nowe doświad­cze­nie, bo prze­cież miło­śnik kry­mi­na­łów nagle rzu­cony na głę­boka wodę, na początku nie bar­dzo umiał się odna­leźć.







Poznajmy bohaterkę.

Shauna Niequist - bohaterka książki oraz sama jej autorka, kobieta odważna.


O czym jest książka?

"Świat chciałby, abyś była idealna. Intensywnie pracowała, miała czas dla dzieci i była zjawiskowo piękna. Z Shauną Nieqist było podobnie. Goniła za karierą, gdy jej synkowie stawiali pierwsze kroki. Pakowała walizkę na kolejną delegację, nawet gdy poroniła, a na lotnisku wymiotowała z wyczerpania.
Wiedziała, że to zła droga, ale nie potrafiła uwolnić się od presji. Do czasu kiedy dostała list od przyjaciółki: "Stop, zatrzymaj się. Przemebluj swoje życie od podstaw." To był pierwszy dzień jej nowego życia.
Teraz Shauna umie zrezygnować z kariery, aby spędzać czas z bliskimi. W swoim spokojnym życiu gotuje, modli się, kocha i jest kochana. Wie, ze Bóg ją chroni, więc nie goni za każdą propozycją zawodową. Szpilki zmieniła na trampki, częściej mówi "nie", otworzyła drzwi swojego domu dla przyjaciół. Postanowiła być szczęśliwa!





Moje trzy słowa.
Być może, to mój wiek jest tu barierą, ale nie czuję potrzeby zmie­nia­nia mojego życia i cho­ciaż książka nie jest skie­ro­wana do mnie, zna­la­złam parę, wska­zó­wek, które na pewno wyko­rzy­stam. Pole­cam ta pozy­cje, każ­demu, kto chcę poroz­my­ślać, zmie­nić swoje życie, poszu­kuje jakie­goś punktu zwrot­nego czy też szuka wiary. Nie jest to lekka książka na lato ale warta prze­czy­ta­nia i pozna­nia histo­rii kobiety, która odmie­niła swoje życie, nauczyła się mówić „nie” i być oraz żyć naprawdę, peł­nią życia z ludźmi, któ­rych kocha. Każdy z nas zasłu­guje na szczę­śliwe życie i to od nas zależy jak ono się poto­czy i czy chcemy coś w nim zmie­nić.

Komentarze

  1. Książka wydaje się ciekawa, może gdy kiedyś przeczytam książki, które mam na półce sięgnę po tę pozycję.
    Pozdrawiam
    mylovearebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz