"Zamieńmy się" Ewa Giurkowicz

Książka dobra na lato? Odskocznia od nudnych książek? A może chcesz po prostu przeczytać coś „innego”? „Zamieńmy się” Ewy Giurkowicz to zdecydowanie to, czego szukasz. Niepozorna książka kryje w sobie zabawną historię i jednocześnie porusza temat relacji małżeńskich.




FABUŁA

Ada i Lena poznały jeszcze przed zerówką, jako dorosłe kobiety straciły kontakt na kilka lat. Pewnego dnia znów się spotykają i stają się nierozłączne. Jeden z babskich wieczorów wymyka się spod kontroli, budząc się rano, odkrywają, że... zamieniły się ciałami! Sytuacja odmieni się po tygodniu, w tym czasie postanawiają przeprowadzić eksperyment i sprawdzić wierność swoich mężów. Jak się zakończy ich eksperyment? Jak przez tydzień ukryją fakt zamiany?


W małym ciele wielki duch – w tym przypadku można powiedzieć: w cienkiej książce wielka frajda. „Zamieńmy się” to książka na pograniczu fantastyki i romansu z nutką komedii, która tworzy spójną całość. Zabawne sytuacje, które spotykają bohaterki, przeplatają się z rozmyśleniami o małżeństwie i własnym życiu. Książkę czyta się szybko, dzięki dynamice akcji nie sposób się przy niej nudzić, a niecodzienny pomysł na fabułę sprawił, że przepadłam w jej stronach. Lektura przywołała u mnie wspomnienia filmu, który oglądałam w dzieciństwie. Zaczęłam się zastanawiać, co ja bym zrobiła, będąc w ciele kogoś innego i móc spojrzeć na siebie i moje życie z perspektywy osoby trzeciej? Czy chciałabym wracać „do siebie”? Czy coś bym zmieniła? Zakończenie zaś udawania, że losu nie sposób oszukać i mimo krętych dróg, zawsze nas odnajdzie. 

Za możliwość zrecenzowania książki dziękuję:


Komentarze