"SAND" Ewelina Trojanowska

Tytuł: „Sand”
Autor: Ewelina Trojanowska
Wydawnictwo: Novae Res
Gatunek: Literatura młodzieżowa i obyczajowa




FABUŁA

Ethan to licealista, który pragnie zostać pisarzem. Jenny jest niestabilną emocjonalnie ofiarą przemocy domowej, która zmaga się z chorobą matki. Amy to młoda dziewczyna bez pomysłu na siebie i swoje życie, mentalnie „stara panna”.
Troje ludzi, każde inne, z różnymi problemami, a jedynie co ich łączy to fakt, że są wytworem wyobraźni Alice – młodej pisarki zatracającej się w świecie fikcji.



„Sand”to książka, która powinna być obowiązkową lekturą dla nastolatków. Przyznam, że żałuję, iż taka książka nie wpadła mi w ręce z dziesięć lat temu. Dlaczego? No cóż, poznając Ethana, Jenny i Amy widziałam w nich po części odzwierciedlenie siebie, jak i moich rówieśników. Książka prowadzi nas życiem bohaterów, ukazując pierwsze miłości i skutki, jakie mogą z niej wyniknąć. Zaburzenia emocjonalne, chorobliwa zazdrość, niska samoocena, myśli samobójcze czy toksyczna miłość – to niektóre z poruszanych tu tematów. Pomyślicie sobie, to mnie nie dotyczy, jestem za stara na takie szczeniackie miłości, ale czy nie mamy kogoś bliskiego, kto jest w tym wieku, gdzie burza uczuć powala na kolana i śmiech w mgnieniu oka przeradza się w rozpacz? 

Będąc nastolatką, straciłam kilka rówieśników, którzy popełnili samobójstwo z powodu nieszczęśliwej miłości, a aż kilkanaście prób na szczęście się nie powiodło. Czy to nie jest przerażające? 

„Sand” świetnie pokazuje świat nastolatków, ich problemy i manipulacje, związki „przez internet” i skutki, jakie to za sobą ciągnie. Dlatego jestem przekonana, że ta lektura powinna trafić do młodych ludzi jako przestroga, by rozważnie lokować swoje uczucia, a zerwanie to nie koniec świata i nie warto stawiać na szali własnego życia oraz przyszłości, bo każda nierozważna decyzja może mieć katastrofalne skutki.


Za książkę dziękuję autorce Ewelinie Trojanowskiej.

Komentarze

  1. Zaciekawiła mnie ta książka, zwłaszcza, że główny bohater też chce być pisarzem :D
    Wątek przemocy domowej też może być interesujący. Zapisuje sobie :) Bo książka ma tez bardzo ciekawą okładkę :)
    Pozdrawiam, Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz