"Jak zostać pisarzem" Urszula Glenak, Marcin Hamkało, Karol Maliszewski, Leszek Pułka, Paweł Urbaniak, Andrzej Zawada

Tytuł: „Jak zostać pisarzem”
Autor: Urszula Glenak, Marcin Hamkało, Karol Maliszewski, Leszek Pułka, Paweł Urbaniak, Andrzej Zawada
Wydawnictwo: Bukowy Las
Gatunek: Podręcznik





Zaskakuje sama siebie, tego jeszcze u mnie nie było, tym razem recenzja dotyczy podręcznika – tak, tak dobrze czytacie. Gdy zobaczyłam tę książkę, stwierdziłam, że jako czytelnik tak naprawdę nie wiem, jak to jest stać po tej drugiej stronie lektury. Jak to jest znaleźć się w skórze pisarza? Czy pisze się według jakiegoś schematu? Czy wena jest potrzebna, by zalać papier słowami? I chyba najważniejsze: Czy pisania można się nauczyć? Te i wiele pytań niejednokrotnie mnie nurtowały, od czasu do czasu dając o sobie znać.
„Jak zostać pisarzem” to kumulacja wiedzy, doświadczeń i spostrzeżeń kilku autorów, którzy zdradzają, jak u nich wygląda pisanie, co należy wziąć pod uwagę, a czym nie zaprzątać sobie głowy. Przyznam, że po tej lekturze tylko upewniłam się, że marny byłby ze mnie pisarz. Podręcznik to kopalnia wiedzy i zdecydowanie warto po nią sięgnąć, szczególnie jeśli próbuje się swoich sił w pisaniu. Doświadczenia i wypowiedzi nie jednego, a kilku doświadczonych osób dają pełniejszy obraz tego fachu. Książka napisana lekko, zabarwiona humorem co zdecydowanie ułatwia i umila lekturę. 


Za książkę dziękuję:
 

Komentarze

  1. Ojjj, przydałoby się, jeśli się che spełnić w końcu swoje marzenie :) Pozdrawiam, Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie poradniki mogą fajnie was naprowadzić, dobrze, że jest lekkim stylem napisany. Tu nie można działać sztywno, podręcznikowo, trzeba to poczuć. W zawodzie pisarza są też ciekawe narzędzia jak https://editor.goodwrite.it/. Tu znajdziecie profesjonalny edytor tekstu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz