"Materiał ludzki" Piotr Borlik

Tytuł: „Materiał ludzki”
Autor: Piotr Borlik
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Gatunek: Kryminał, Sensacja, Thriller
Premiera: 4 czerwca 2019





FABUŁA
W niewielkiej wsi na Kaszubach dochodzi do makabrycznego odkrycia, nie ma wątpliwości, że to dzieło szaleńca. Dwie kobiety przywiązane do pali na środku pola i porośnięte kwitnącymi powojnikami to widok, jakiego nikt długo nie zapomni. Agata Stec ratuje życie jednej z kobiet, która staje się obiektem zainteresowania jej brata Artura. Kto zrobił z kobiet żywy kwietnik? Jaki miał w tym cel? Czy Artur ma czyste intencje? Jak Agata poradzi sobie z zaistniałą sytuacją?



„Materiał ludzki” to druga z trzech części cyklu o Agacie Stec. Pierwsza książka „Boska proporcja” wywołała u mnie ogromne emocje, sprawiając, że nie mogłam się doczekać kolejnej książki, a pytania krążące w mojej głowie nie dawały mi spokoju. Nie wierzyłam, że to możliwe, jednak druga część jest jeszcze lepsza od pierwszej, to po prostu papierowe arcydzieło śród kryminałów. Brak mi słów, by opisać jak dobrze się czyta tę książkę, jak dużo emocji dostarcza i jaką frajdę sprawia motyw psychopaty. Według mnie Piotr Borlik jest jednym z najlepszych polskich autorów, jego książki są dopracowane i niebanalne.
Główna bohaterka bardzo przypadła mi go gustu, ambitna, nieposłuszna, ale z dobrą intuicją pokazująca na co dzień, że kobieta również może być dobrym gliną. Najbardziej jednak podziwiam podróż po zakątkach ludzkiego umysłu, od mrocznego psychopaty do manipulacji ludźmi i skłaniania ich do własnych celów. Wszystko w tej książce jest spójne, tajemnicze i dynamiczne. Już teraz czekam z utęsknieniem na trzecią część i spotkanie z Agatą Stec. 


Za książkę dziękuję:
 

Komentarze