"Choinka cała w śniegu" Joanna Szarańska


Tytuł: „Choinka cała w śniegu”
Autor: Joanna Szarańska
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Gatunek: Literatura obyczajowa
Ocena: 8/10





FABUŁA

Mieszkańcy przy ulicy Weissa to mała społeczność, w której prym wiedzie pani Malinowska. Kobieta jest dozorczynią, powierniczką, przyjaciółką i dobrą duszą bloku. Zbliżające się święta przyniosą bohaterom wiele wrażeń. Zanim jednak zasiądą do świątecznego stołu, muszą wyjaśnić sobie pewne sprawy i pomóc tym, którzy bardzo tej pomocy potrzebują.


„Choinka cała w śniegu” to moja ostatnia świąteczna książka tego roku. Dawkowałam sobie ją, by zbyt szybko się nie skończyła. Co prawda to już trzecia część cyklu, ale mnie zupełnie nie przeszkadzało, że nie znam poprzednich tomów, Czytałam z wielką przyjemnością, śledząc perypetie bohaterów, ich problemy, rozterki i skrywane nadzieje. Książka ma w sobie wyczuwalny klimat świąt, otoczkę wyczekiwania na te wyjątkowe dni, a to wszystko ubrane w wachlarz poprzedzających zdarzeń. Bardzo podobają mi się postacie przyjaciółek Anny, Zuzanny, Marzeny i Moniki które, chociaż różne o zupełnie innych problemach i oczekiwaniach są dla siebie wsparciem. Przyjemna, wzruszająca i nakrapiana śniegiem książka, która idealnie sprawi się w ten poświąteczny czas. 


Za książkę dziękuję:
 

Komentarze