"Lilith" Mateusz Piotrowski


Tytuł: „Lilith”
Autor: Mateusz Piotrowski
Wydawnictwo: Liberum Verbum
Gatunek: Poezja współczesna
Premiera: 10 kwietnia 2018
Ocena: 8/10




Odkąd zakończyłam edukację, poezję zostawiłam za murami szkoły. Pytania w stylu: Co autor miał na myśli? – doprowadzały mnie na skraj wytrzymałości. Skąd ja to mam wiedzieć? Nie byłam przy nim by go o to zapytać. Nie siedzę mu w głowie. Nie wspominając o tym, że wiek nastoletni jest okresem, gdzie często nie rozumiemy samych siebie.
Na początku byłam niechętnie nastawiona do przeczytania tego tomiku. Autor jednak potrafił mnie zaintrygować i oto dziś przychodzę do Was ze swoją opinią.
To książka, którą czyta się ekspresowo bo jest cieniutka, a język prosty i zrozumiały. Autor skupia się na trudnym temacie, mianowicie na relacjach kobieta – mężczyzna.
Znajdziemy tu ślady ironii i humoru. Taka mała, a jednak wartościowa i przystępna.
Podam Wam jeden z ulubionych cytatów: „Pamiętaj, że nie jesteś zaginionym, jeżeli nikt Cię nie szuka”. Takie proste, a jakże prawdziwe.
Jeśli zastanawiasz się czy sięgnąć po poezję, to zdecydowanie tak. Po prostu trzeba dobrze wybrać, a takim wyborem jest „Lilith”. 


Za książkę dziękuję autorowi.

Komentarze