„Chorwacka przystań” Anna Karpińska

 

Tytuł: „Chorwacka przystań”

Autor: Anna Karpińska

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Gatunek: Literatura obyczajowa, Romans

Seria: Chorwacka przystań, Tom 1

Premiera: 12 listopada 2020

Ocena: 9/10

 


 

 

Seria „Chorwacka przystań” ukazała się w nowej szacie graficznej i poprawionym tekstem. Czytałam pięć książek autorki, ale nie miałam okazji poznać tej składającej się z dwóch tomów historii. Pierwsza Część opowiada losy Anny na przestrzeni aż dwudziestu lat. Młoda kobieta wyjechała do Chorwacji jako dziennikarz wojenny. To, co się wydarzyło, przewróciło życie Anny do góry nogami. Pora pozostawić za sobą męża i kraj. Mijają lata, śledzimy, jak zmienia się życie i Warszawa, Anna jest matką i przykładną żoną. Jej córka wyjeżdża na Erasmusa do Chorwacji, a w kobiecie odżywają wspomnienia.

Na początku miałam problem ze wdrożeniem się w fabułę, bo przyznaję – nie lubię wojny, ich realiów i ciężko mi to przełknąć. Nie trwało to długo i pozostało cieszyć się lekturą. Nie zawsze zgadzałam się z główną bohaterką, ale nie o tutaj chodzi. Książka pokazuje, jak przewrotny może być los i wystarczy chwila, by porządnie zamieszał w życiu. To opowieść o miłości, tęsknocie i poświęceniu, a także o strachu przed oceną innych i przekładaniu dobra innych nad swoje. Z żalem rozstałam się z bohaterami, ale nie na długo, już na początku roku ukaże się kontynuacja historii krążącej między Warszawą a słoneczną Chorwacją. 

 

Za książkę dziękuję:


 

Komentarze