„Dwadzieścia lat ciszy” Przemysław Wilczyński

 

Tytuł: „Dwadzieścia lat ciszy”

Autor: Przemysław Wilczyński

Wydawnictwo: Akurat

Gatunek: Kryminał, Horror

Seria: Nie

Premiera: 20 luty 2021

Ocena: 3/10

 


 

 

Znacie to rozczarowanie, gdy dobrze zapowiadająca się książka z potencjałem okazuje się niewypałem? Niestety taką właśnie pozycją jest „Dwadzieścia lat ciszy”, która rozczarowała mnie kompletnie, a co gorsza pozbawiona była sensu.

Dwadzieścia lat temu Raciborzem wstrząsa seria porwań dzieci, dziś znów znika chłopiec. Czy porywacz powrócił? Brzmi dobrze, jednak sama historia przypomina mi pewien horror o morderczej oponie, która tocząc się drogami, polami i lasami zabijała ludzi… Jedynym fajnym wątkiem jest Hubert – facet, który przez jeden zły wybór straciła wszystko, co kochał. Niestety to nie wystarczyło, by książkę czytało się dobrze. Fantastyka nie pasowała kompletnie do zarysu fabuły. Mnie to nie kupiło. Zabrakło mi również wytłumaczenia pewnych wątków. Zawzięłam się, by ją skończyć, bo może zakończenie okaże się logiczne i nadrobi słabą historię. Nie, nie okazało się. Szkoda. 

 

Za książkę dziękuję:  



Komentarze