„Pan Mercedes” Stephen King

 

Tytuł: „Pan Mercedes”

Autor: Stephen King

Wydawnictwo: Albatros

Gatunek: Kryminał

Seria: Bill Hodges (tom 1)

Premiera: 4 czerwca 2014

Ocena: 7/10

 


 

Pan Mercedes to zabójca, który pewnego ranka wjechał w setki osób czekających na otwarcie targów pracy. Przydomek wzięty został od marki auta, którym staranował tłum. Do dziś pozostał na wolności, jednak teraz postanowił odezwać się do emerytowanego już Billa, który prowadził jego sprawę. Czy morderca uderzy ponownie? I kto go powstrzyma?

 

Tej serii ani tym bardziej autora raczej nie trzeba przedstawiać. Stephen King to niekwestionowany mistrz grozy, który równie dobrze czyje się w kryminałach. Przyznam się, że ta trylogia od bardzo dawna stoi na mojej półce i czeka, aż w końcu się nią zainteresuje. Cóż, próbowałam, ale po stu czterdziestu stronach się poddałam i książki znów zostały zapomniane. Ostatnio postanowiłam odsłuchaj je w audiobooku i tym razem poszło znacznie lepiej, chociaż jakaś nieracjonalna niechęć czaiła się za rogiem. Po skończonej lekturze mogę przyznać, że polubiłam niektórych bohaterów, ale nie koniecznie samego Billa. Pan Mercedes okazał się ciekawym i przerażającym człowiekiem, którego zdrowy umysł nigdy nie zrozumie. Ostatecznie jestem na tak, ale w wersji słuchanej.

Komentarze