„Mroczne wyznania” Lisa Unger

 

Tytuł: „Mroczne wyznania”

Autor: Lisa Unger

Wydawnictwo: Muza

Gatunek: Thriller, kryminał

Seria: Nie

Premiera: 28 września 2022

Ocena: 7/10

 


 

Selena wraca pociągiem z pracy do domu. Obok siedzi sympatycznie wyglądająca kobieta, więc gdy zatrzymują się z powodu awarii, Selena i nieznajoma Martha zaczynają rozmawiać, a że pewnie nigdy więcej się nie spotkają wyjawia, iż podejrzewa męża o zdradę z opiekunką. Rozmowa schodzi na to, jak fajnie byłoby pozbyć się problemów. Kilka dni później niania znika, a życie Seleny zamienia się w koszmar.  

 

Jak mówi klasyk „dobra książka, nie jest zła”, ale czy da się to zweryfikować od razu? Nie zawsze i ta historia jest na to idealnym dowodem. Z początku nie mogłam się wciągnąć w fabułę. O ile wątek z Seleną mnie ciekawił, o tyle ten z jakąś Anną już nie do końca. Ale! Wraz z rozwojem wydarzeń wciągałam się coraz bardziej, aż w końcu poczułam się, jakby ktoś włączył światło, a ja w końcu dostrzegłam, na czym rzecz polega i Anna stała się kluczową postacią. To jeden z tych thrillerów, który na początku wydaje się chaotyczny, może nieprzemyślany, ale potem wszystko układa się w mroczną całość. Sytuacja Selen dała mi do myślenia. W końcu łatwiej wyznać sekrety obcej osobie, która nic o nas nie wie i nigdy już nas nie spotka. Ale czy aby bezpiecznie? Czy liczymy się w takiej sytuacji z możliwymi konsekwencjami naszej decyzji? Selena tego nie zrobiła…

 

Współpraca z wydawnictwem


 

Komentarze