„Bez wyboru” Agnieszka Płoszaj

 

Tytuł: „Bez wyboru”

Autor: Agnieszka Płoszaj

Wydawnictwo: Znak

Gatunek: Kryminał

Seria: Nie

Premiera: 22 lutego 2023

Ocena: 9/10

 


 

Podczas Festiwalu Światła w Łodzi dochodzi do makabrycznego odkrycia w jednej z instalacji świetlnych. Ofiara na plecach ma wycięte nazwisko byłej policjantki, która rok wcześniej odeszła z firmy w niesławie. Zoja wraca, by dowiedzieć się, kto za tym stoi.

 

Ostatnio mam szczęście do książek z wątkiem wojennym i nie inaczej było tym razem. Czasy drugiej wojny światowej i łódzkiego getta, w którym mieszkała pewna rodzina, mocno mnie poruszyły. Bezkres ludzkiego okrucieństwa w tamtym czasie mnie po prostu przeraża bez względu na to, ile razy się z nim spotkam. Co do akcji dziejącej się aktualnie, to bardzo polubiłam Zoje (świetne imię!), dziewczyna z charakterem – uwielbiam! Samo śledztwo toczy się jakby w tle, ale mi to zupełnie nie przeszkadzało. Książka wciągnęła mnie bez reszty. To coś, co w czytaniu lubię najbardziej. Gdzieś podczas czytania połączyłam fakty i wytypowałam mordercę, ale i tak zakończenie mi się podobało i byś może dawało poczucie, że to nie koniec i kiedyś spotkamy jeszcze Zoję na stronach kolejnej książki. Oby!

 

Współpraca z wydawnictwem


 

Komentarze