„Zdrajca” Jørn Lier Horst

 

Tytuł: „Zdrajca”

Autor: Jørn Lier Horst

Wydawnictwo: Smak Słowa

Gatunek: Kryminał

Seria: William Wisting (tom 17)

Premiera: 7 czerwca 2023

Ocena: 4/10

 


 

Nocą w dzielnicy Larviku osuwa się ziemia, grzebiąc dziesiątki domów. Rano wszyscy mieszkańcy są policzeni i można odetchnąć z ulgą – nikt nie zginął. Jednak dwa dni później w osuwisku zostają znalezione zwłoki. Kim była ofiara i co tam robiła? Rozpoczyna się śledztwo, a niebawem okazuje się, że w zespole jest zdrajca.

 

Opis brzmi intrygująco, prawda? Mnie również zaciekawił, a że znam pióro autora z serii, którą tworzy wraz z Thomasem Engerem miałam swoje przyzwyczajenia. Niestety książka zdecydowanie różni się od tych pisanych w duecie. Początek co prawda wydawał się interesujący, bo dotyczył opisu na okładce, ale potem fabuła się roztapiała, jak lody na słońcu. Były lekkie nieścisłości w fabule, niuanse, ale jednak. Poza tym jakoś mi się to nie kleiło i mimo iż historia się rozwijała i nie była mdła i tak mnie nie porwała. Szkoda, bo początek był fajny. Może trafiłam na słabszą książkę autora, a może właśnie za spinanie fabuły i zainteresowanie czytelnika w książkach, które czytałam do tej pory, odpowiadał drugi z autorów.

 

Współpraca z wydawnictwem

 


Komentarze