„Confessio” Natalia Kruzer

 

Tytuł: „Confessio”

Autor: Natalia Kruzer

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: Kryminał, thriller

Seria: Nie

Premiera: 13 marca 2024

Ocena: 9/10

 


 

Kim trzeba być, aby zamordować bezbronne i niepełnosprawne niemowlę? Tego spróbuje się dowiedzieć prokurator, która jednocześnie sama wychowuje syna z autyzmem. Ta sprawa okaże się najtrudniejszą w jej dotychczasowej karierze, a dotarcie do prawdy pokaże jej jakim człowiekiem jest ona sama.

 

Biorąc tę książkę do ręki, miałam w głowie przeświadczenie, że skoro autorką jest prawdziwa, nadal pracująca prokurator, to historia będzie ściśle związana z jej zawodem i na tym skupi się akcja. Cóż, myliłam się. I to jak! W książce nie tylko znajdziemy świat prokurator i to jak prowadzi sprawę, ale przede wszystkim wejdziemy do świata mamy niepełnosprawnego dziecka, a nawet dwóch takich przypadków, które jednak różnią się pod tym najważniejszym według mnie względem. Książka dostarcza wielu emocji. Czytając opis oględzin zwłok, miałam ciarki i poczucie niesprawiedliwości, a to przecież sam początek książki. Im głębiej w historię, tym więcej pytań, ale też tajemnic, które zaczęły wychodzić na światło dzienne. Przyznam, że dość szybko wytypowałam zabójcę, jednak w tym przypadku to zupełnie nie zepsuło mi radości z lektury. Jestem pozytywnie zaskoczona i z wielką przyjemnością przeczytam w przyszłości kolejne książki autorki. Na koniec przytoczę cytat, który bardzo mnie poruszył: „Dlaczego dziecko w macicy jest dobrem wspólnym i przyszłością narodu, ale gdy urodzi się niepełnosprawne, staje się wyłącznie problemem matki?”.

 

Współpraca z wydawnictwem


 

Komentarze