„Amantes” Katarzyna Grzegrzółka

 

Tytuł: „Amantes”

Autor: Katarzyna Grzegrzółka

Wydawnictwo: Novae Res

Gatunek: Kryminał

Seria: Nie

Premiera: 17 stycznia 2024

Ocena: 7/10

 


 

Rodzina Domańskich zostaje brutalnie zamordowana we własnym domu. Śledztwem zajmuje się komisarz Jan Bury wraz ze swoją ekipą, do której należy Franek Staniszewski, który właśnie wrócił do pracy po podróży poślubnej i nie spodziewa się nadchodzącej katastrofy. Pewnego dnia, po powrocie do domu odkrywa, że jego żona została porwana, a jedyną szansą, by ją odzyskać jest relacjonowanie porywaczowi postępów ze śledztwa.

 

Mamy kolejną dobrą historię w wykonaniu autorki. Tym razem ofiary pojawiają się, jak grzyby po deszczu, czas goni, a jeden z bohaterów stoi na rozdrożu decyzji – walka o żonę czy wierność śledztwu. Co byś zrobił na jego miejscu? Zaryzykował życie bliskiej osoby, czy zbojkotował śledztwo? Można podejrzewać, kto stoi za całą sytuacją, jednak mnie nie udało się wytypować konkretnej osoby. Ogromnie lubię te moje typowanie, jeszcze bardziej wciąga mnie to w fabułę. Muszę przyznać, że makabryczności, krwi i brutalności w tej książce nie brakuje. Do tego znajdziecie wątek tajemniczych symboli narysowanych krwią ofiar na ścianach. Samo zakończenie również sprawiło, że wstrzymałam oddech w oczekiwaniu na odpowiedzi, których potrzebowałam. Nie wszystko się wyjaśniło, ale napis „CIĄG DALSZY NASTĄPI” dał mi nadzieję, że jeszcze kiedyś moja ciekawość zostanie zaspokojona, a jednocześnie przeczytam kolejną świetną książkę autorki.

 

Współpraca z autorką.

Komentarze