„Słońce o północy” Amy McCulloch

 

Tytuł: „Słońce o północy”

Autor: Amy McCulloch

Wydawnictwo: Luna

Gatunek: Kryminał, thriller

Seria: Nie

Premiera: 15 luty 2024

Ocena: 8/10

 


 

Olivia dostaje zaproszenie na luksusowy rejs statkiem swojego narzeczonego i chociaż przez wydarzenia z przeszłości boi się wejść na statek to spełnienie marzenia o nocy na Antarktydzie, jest warta przełamania strachu. Już na samym początku rejsu wszystko idzie nie tak, ale Olivia jeszcze nie wie, że to dopiero początek, a niebawem zostaną odnalezione zwłoki.

 

Nie da się ukryć, że to mój ulubiony schemat fabuły, czyli zamknięta przestrzeń, a w niej ludzie, którzy mogą okazać się kolejną ofiarą lub mordercą. Trzeba przyznać, że ucieczka z wycieczkowca na wodach Antarktydy wydaje się mało realna, a atmosfera gęstnieje z każdą chwilą. Nie zazdrościłam Olivii już od pierwszych stron, nie tylko dlatego, w jakiej sytuacji się znalazła, ale też podzielam jej dyskomfort pływania, chociaż z innych powodów. Tropienie mordercy poszło w dobrym kierunku, jednak dopiero przy zakończeniu domyśliłam się kto za tym stoi. Zaskoczeniem dla mnie był motyw mordercy i powiem wam, że trochę go rozumiałam i kto wie, jak człowiek postąpiłby w takiej sytuacji. Książka okazała się dobrym thrillerem z dawką kryminału otuloną luksusem wycieczkowca i surowością Antarktydy.

 

Współpraca z wydawnictwem


 

Komentarze