„Polana” Marcel Moss

 

Tytuł: „Polana”

Autor: Marcel Moss

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: Kryminał

Seria: Nie

Premiera: 10 kwietnia 2024

Ocena: 7/10

 


Mieszkańcami wsi Runowo wstrząsa zaginięcie Artura, który wyszedł z domu i słych po nim zaginął. Miesiąc później z pobliskiej rzeki wyłowione zostają zwłoki kobiety. Policja przypuszcza, że to ciało Lilii, która była miejscową dziwaczką. Wkrótce do wsi przyjeżdża Sambor, brat bliźniak odnalezionej kobiety, który nie miał z nią kontaktu od trzech dekad. Były policjant postanawia odkryć, co przytrafiło się siostrze.

 

Na początku nie mogłam się wgryźć w fabułę. Nie umiałam utrzymać uwagi, jak przy lekkiej historii do kawy, a przecież tu ukryła się zagadka śmierci, tajemnice przeszłości i śledztwo. Na szczęście wraz z pojawieniem się Sambora w swojej rodzinnej miejscowości książka mnie wciągnęła. Zdecydowanie bardziej podobał mi się wątek teraźniejszości i śledztwa, za to przeszłość bohaterów naznaczona pewnym stworem już nie kupiła mnie aż tak. Książka nie jest oczywista i stopniowo odkrywa przed nami karty, budując napięcie i chęć na więcej. Przyznam, że kilka razy mnie zaskoczyła, szczególnie jeśli chodzi o typowanie mordercy. Jestem ciekawa, czy ty dobrze wytypujesz winnego.

 

Współpraca z wydawnictwem


 

Komentarze