„Szafarz” Grzegorz Brudnik

 

Tytuł: „Szafarz”

Autor: Grzegorz Brudnik

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: Kryminał

Seria: Nie

Premiera: 27 marca 2024

Ocena: 7/10


Zbrodniarz-artysta, który czeka dwanaście miesięcy, by w Nowy Rok zaprezentować swoje makabryczne dzieło. Bezsilny wymiar sprawiedliwości i policjant, który sam musi wrócić do żywych, by zająć się sprawą. Zima zawisła nad Śląskiem, a gdzieś tam skrywa się morderca.

 

Muszę przyznać, że przed lekturą tej książki miałam wielkie obawy. Wszak akcja dzieje się na Śląsku, a wiadomo, że jak chce się dodać akcji klimatu miejsca, to wjeżdża gwara. No a ja jej wręcz nie znoszę. Po jednej z książek naszpikowanej gwarą do tego stopnia, że tekst zlewał się w bełkot, porzuciłam sięganie po tego typu książki. Tym razem dałam szansę ze względu na ciekawy opis fabuły. Nawet nie wiecie, jak się ucieszyłam, że książka napisana została bez zbędnego „upiększania”. To dobry i ciekawy kryminał z intrygującym śledczym. Szokujące było dla mnie zakończenie i motyw sprawcy. No tego to się nie spodziewałam. Przyznaję, że pan Grzegorz swoją książką odczarował mi wątek Śląska.

Komentarze